Visie
Pijler 1: Elk kind wordt gezien en gehoord
- werken aan een positief leef- en leerklimaat
- inzetten op ‘nieuwe autoriteit en geweldloos verzet’ in samenwerking met alle betrokkenen
- structuur met duidelijke afspraken
- eigen verantwoordelijkheid nemen
- elk kind bieden wat het nodig heeft, zorg op maat
- inzetten op talenten
Pijler 2: Elk kind is uniek
- het beste halen uit elk kind
- van proberen kan je leren
- gestructureerde leermomenten stimuleren het leerproces
- met een uitdagend, gedifferentieerd aanbod kansen bieden tot ontwikkeling
- prikkelen om nieuwe dingen te leren ontdekken
Pijler 3: Elk kind wordt begeleid om zijn identiteit en zijn eigen plekje in onze samenleving te ontdekken
Vanuit christelijke spiritualiteit
- fouten maken mag
- bouwen aan een liefdevolle band
- er zijn voor elkaar
- in verbondenheid SAMEN op weg gaan
Een goed gevulde rugzak
- een stevige basis meegeven
- zelfstandig en verantwoordelijk kunnen handelen
- geloven in de eigen leer-kracht, zelfzeker en veerkrachtig in het leven staan
- ontdekken wie je bent, zich kunnen inleven in anderen en functioneren in groep
- zorgzame inzet voor mens en wereld
- dankbaar zijn en genieten van kleine dingen
Als katholieke dialoogschool
- iedereen is welkom ongeacht de levensbeschouwelijke achtergrond
- kennismaken met andere geloofsovertuigingen, in dialoog met elkaar
- loyaal ondersteunen van het christelijk geïnspireerd opvoedingsproject
Pijler 4: Elk teamlid schenkt kansen tot Zin in Leren, Zin in Leven
- inspelen op de noden van een kind door doelgericht en ZiLLig te werken
- actueel blijven
- vernieuwingen geven extra leerkansen aan de kinderen
- de expertise van de leerkrachten benutten en zo groeien als team
- zinvol evalueren en rapporteren
Pijler 5: In het belang van elk kind maken we samen school
- schoolteam en ouders staan zij aan zij
- openstaan voor de professionele ondersteuning van externen
- in dialoog met elkaar expertise uitwisselen geeft een breder draagvlak
- samen investeren in de ontwikkeling van het kind